Saturday, January 31, 2009

Luigi's & The Fish

Igår var vi alltså iväg till Luigi's för att äta middag. Det är en jättepopulär restaurang i Windhoek med mycket god mat, om man är i Namibia får man absolut inte missa detta. Trots att de heter Luigi's & The Fish så har de mycket annat än bara fisk där. Igår åt jag en underbart god "Game steak". Game innebär att det är något typ av vilt man äter, fråga mig inte vilken antilop det var jag fick igår för det har jag ingen aning om. Antagligen var det en Gemsbok (Oryx), men jag känner inte direkt någon skillnad.

Idag är jag ledig och om ett tag ska vi in till stan och äta frukost. De har flera restauranger i stan med riktigt god frukost faktiskt, men man får så mycket att äta att man (om man äter upp allt) kommer att ha svårt att gå sen... haha...
Känner mig lite bortskämd för tillfället som blir bjuden på mat varje dag, men man får väl passa på att njuta så länge det varar. Dock känns det väl lite som om man har flyttat hem till familjen igen, med allt vad det innebär. Overbeskyddande pappor osv... hahaha... Jag är ändå 25 år och borde få göra vad som jag vill egentligen, men min chef är så orolig hela tiden och känner väl att han har nått typ av ansvar att se till att jag inte hamnar i trubbel. De är otroligt snälla här dock, men jag känner att jag nog behöver hitta något eget ganska snart om jag inte ska bli galen. Klarar inte av att behöva be om lov för att åka in till stan och träffa vänner när jag ändå är vuxen sen ett tag tillbaka. Ikväll är vi dock bjudna till den andra tjejen som jobbar här. Hennes pojkvän fyller år så vi ska åka dit i eftermiddag... Jag måste erkänna att jag hoppas på en Braii (grillfest). Får se om jag kommer att förstå vad folk säger, de pratar ju tyska mest hela tiden. Borde nog lära mig det där...

För att förtydliga vad en Gemsbok eller Oryx är så får ni här en bild.

No comments:

Post a Comment