Wednesday, November 17, 2010

Vin

Igår fick Bruno äntligen flytta in i nya hundgården. Den gamla stal jag till mina höns så stackars hunden har fått vara utan hela sommaren. Nu äntligen blev den klar och nu återstår det bara att se om Bruno gillar den. Den är 100 kvm stor så han har ju lite plats att röra sig på i alla fall. Var så mörkt i går när den var klar så jag fick inte till någon bra bild, men jag ska försöka fota den så snart som möjligt.

Annars så har jag numera druckigt upp det vin jag fick när jag fyllde 20 år. Ett vin som är lika gammalt som mig.
Det har stått och stått och väntat och nu har vi öppnat det. Jag som inte gillar vin tyckte att det smakade bra. Sen om det smakade som det skulle är en annan sak, jag har ingen aning. Och vem har egentligen det? Vem vet hur ett vin från 1983 ska smaka?

Vi drack det i alla fall till en helt underbart god middag på rådjurssadel med klyftpotatis och en riktigt god och krämig sås.



No comments:

Post a Comment