Monday, December 20, 2010

Kycklingar

Då var årets tuppar slaktade. Blev bara 3 stycken i år, men det blev en hel påse med stora härliga kycklingklubbor och en liten påse filéer som räcker till i alla fall en stor middag. Sparade en av Brahmatupparna trots att jag inte hade tänkt det, men han var så fin så jag kunde inte låta bli. Nu är de tre stora tuppar i hönshuset, en faverolle, en isbar och en brahma. Får se hur det går. En av de vita silkeshönsen är en tupp också, men han håller sig lite på sitt eget håll tillsammans med de andra små och kycklingarna.

Nu hoppas jag att det blir lite lugnare för hönorna i hönshuset igen, blev lite väl mycket för dem med sex jättetuppar som var på dem hela tiden.

Nu för tiden får jag ca 2-3 ägg om dagen och igår fick jag första ägget av vad jag tror kan vara en av dvärghönorna. Två av Faverollerna har fortfarande inte satt igång heller så jag hoppas de gör det snart.

No comments:

Post a Comment