Thursday, December 16, 2010

Skatteverket, kära skatteverket

Får brev hem från skatteverket. Jag måste förklara ingående hur jag kunnat överleva utan inkomstdet föregående året. Får konstiga krav och måste visa kontoutdrag och ha mig. Skatteverket tror visst att jag är en fuskare, att jag fått en massa pengar som jag inte skattat för. Ja, tänk om jag ändå hade haft en massa pengar undangömda någonstans, vad mycket enklare årets julhandeln skulle bli då. Nej kära skatteverket, jag är pank, totalt luspank om jag ska vara ärlig. Hade jag inte haft så snälla nära och kära så hade jag nog fått bo i parken med de andra hemlösa idag. Varför tror inte skatteverket på mig när jag förklarar hur det ligger till? Varför tror de inte på att människor kan vara snälla och hjälpa varandra? Varför tror de inte på att någon annan har betalat för mig? Och frågan är nu hur jag någonsin ska kunna bevisa att någon annan låtit mig bo och äta gratis?


För ett tag sedan fick jag detta lilla fina hus. Det ska sitta ett ljus i det och det lyser upp så fint och ger så mysiga skuggor på väggen. Kostade bara 100:- på DollarStore så det var det verkligen värt.

No comments:

Post a Comment