Thursday, January 20, 2011

Fullt upp

I helgen blir det kattutställning i Sundsvall. Det är första gången på riktigt länge som jag ställer ut.
Ska bli spännande. Behöver ställa ut Adezza innan jag kan ta en kull på henne så jag hoppas det går bra för henne på utställningen. Hon är ju lite väl liten kanske (2,5kg), men hon har så många saker som jag tycker uppväger storleken. Hoppas bara domaren håller med. Printz ska få följa med också, inte för att jag tror att han kommer få några direkta superresultat utan snarare för att jag inte vill lämna honom hemma. Printz är fin, men kanske inte tillräckligt för att vinna någon utställning. Han har lite för stora öron och skulle kunna behöva lite mer bredd i ansiktet, men vad gör sådana små saker när man i övrigt är världens bästa katt? ;)

Nästa helg blir också spännade för då ska vi ner till Hälsingland och hämta 3 dräktiga får av lantrasen Helsingefår. Jag har inte sett fåren ännu, men jag hoppas de är fina. Ska bli så kul med egna får äntligen, har längtat efter det i många år. Nu ska jag börja tova och spinna garn och väva och ha mig, ska bli så skoj. Tur man har gått en liten snabbkurs hos farmor i hur man gör. Många härliga fårskinsfällar ska jag ha också.

Vi ska samma helg som fåren förhoppningsvis plocka upp 2 Linderödsuggor också. Galten finns norrut så han ska vi hämta senare. Jag ska väl inte påstå att jag är något stort fan av grisar, men även de har väl sin charm. Om inte annat så är ju fläsk bland det godaste man kan äta. Och att äta kött från djur man fött upp själv känns så otroligt mycket bättre än att köpa något halvdant kött från affären.

No comments:

Post a Comment