Saturday, July 2, 2011

Kattungar Födda

I natt har jag varit vaken precs hela natten och suttit med Rhianna medan hon födde kattungar.
Det var totalt 7 kattungar, men av av dem var tyvärr dödfödd. Första gången jag fått/förlorat en Ragdoll-unge faktiskt. Men det är klart jag har heller aldrig haft en sådan stor ragdollkull tidigare heller. De 6 överlevarna verkar må bra och har hittat till spenarna och ligger lugnt och sover/äter hos mamma Rhianna. Hon är så duktig.
Det blev 3 pojkar och 3 flickor och det ska bli riktigt skoj att följa dem under de kommande veckorna.

Adezzas kattungar har blivit riktigt stora nu, fyller 9 veckor idag och ska snart fotas igen. Ska se om jag inte hinner med det i helgen. Kan inte förstå att veckorna går så snabbt. Nu är det ju bara 3 veckor kvar tills de flyttar. Lilla Mai är fortfarande tillsalu och jag håller tummarna att jag hittar någon trevlig köpare till henne.

No comments:

Post a Comment