Tuesday, February 18, 2014

3 weeks

Tyvärr blev det inte alls som jag hade tänkt eller hoppats med den kullen jag har här hemma nu. Den lilla flickan i kullen blev dålig och blev snabbt sämre. Trots besök till veterinär och antibiotika och hjälp med vätskebalansen så gick hennes liv inte att rädda. Det känns otroligt tråkigt att det blev så här med denna kullen och det är första gången jag varit med om någon liknande. Den lilla killen i kullen mår fortfarande bra och jag hoppas att det fortsätter så.

Då det inte gick som planerat med denna kull så kommer jag att behålla denna kille längre än vanligt och jag kommer heller inte att tinga bort honom elelr ha några besökare hit innan jag verkligen är helt säker på att han är helt frisk. Det kommer bli lite veterinärbesök när han blir äldre för att gå igenom både honom och mamma Adezza. Allt för att försöka säkerställa att det inte är några fel på någon av de två.

Nu är lilla killen i alla fall 3 veckor gammal och det är full fart redan. Han är riktigt söt den lille i alla fall och jag hoppas verkligen att allt går bra hädanefter.

-----------------

Unfortunately the little female kitten I had didn't make it and passed away. So now there is only one little guy left and so far he is doing well. I'll be keeping him a while longer than normal to make sure he is healthy and all that before trying to find him a new home.

He turned 3 weeks recently and is a really adventurous little man, and also really really cute.


2 comments:

  1. sorry to hear about the female passing. this little guy sure is cute, wish we could take him!

    ReplyDelete
  2. First time reading this thanks for sharing

    ReplyDelete